Belangrijke creditcard informatie

David Herpers is het producthoofd bij Credit One Bank. Zijn expertise omvat vermogensbeheer, bankieren en productbeheer.

We kennen ze allemaal. De familievriend die een vakantie van een week neemt, boekt elke zes maanden uitsluitend op punten. De medewerker die punten stapelt om praktisch gratis aan het einde van het jaar te gaan winkelen.

Jarenlang bestonden deze hyperefficiënte beloningen niet. Waarom? De creditcardsector was statisch en voorspelbaar. Snel kredietkaart aanvragen is gelukkig ook mogelijk.

Maar vandaag verandert dat. Financiële leiders moeten zich aanpassen om relevant te blijven en klanten aan te trekken en te behouden. Dit is wat ik waarneem, is het veranderen van beloningen binnen de creditcardsector.

Traditionele creditcardmaatschappijen hebben meer concurrentie.

Hoe creditcards vergelijken

Oude banken en kaartmaatschappijen zijn niet langer de enige spelers in het spel. Nieuwe kanshebbers hebben zich bij de strijd gevoegd en wedden dat mensen minimale kosten en gestroomlijnde gebruikersinterfaces zullen waarderen boven bekende namen en betrouwbare service.

Startups in financiële technologie hebben miljoenen klanten binnengehaald met hun volledig mobiel-native services. Bedrijven zonder financiële wortels en geen bankcharter, zoals Apple en Uber, bieden merkcreditcards aan met beloningen die sterk gericht zijn op hun eigen producten en diensten. Creditcardmaatschappijen vergelijken om het beste uit te kiezen.

Hoewel deze nieuwe keuzes aantrekkelijk zijn – en voor sommigen misschien de beste optie zijn – moeten de meeste consumenten op zoek gaan naar beloningsprogramma’s die hen in staat stellen op hun eigen voorwaarden punten te gebruiken en te verzamelen met aankopen die voor hen van belang zijn.